Lions Club Appingedam Delfzijl is een organisatie waarvan de leden op vriendschappelijke basis samenwerken. Samenwerken door “de handen uit te mouwen”  (= samen WERKEN), en ook door als netwerkorganisatie te werken (= SAMEN werken).

ONZE MISSIE

Onze missie is: "het in praktijk brengen van het Lions motto “We Serve” in onze regio". Als “serviceclub” maakt de club deel uit van de wereldwijde organisatie Lions International. Onze activiteiten kunnen deel zijn van programma's van de Lions organisatie. Verreweg de meeste projecten zijn ontwikkeld binnen onze eigen club en waaraan ons netwerk waarde aan toevoegt.

Meer informatie over de Lions

De Lions organisatie bestaat sinds 1917. Onze club is opgericht op 12 februari 1964. Daarmee heeft de club een lange en ook rijke historie. Maar het is juist ook een club met toekomst.
De Lionsclub Appingedam Delfzijl zet zich in om mensen in onze omgeving (de DAL Gemeente) maar ook daarbuiten te helpen. Dit door het ondersteunen van goede doelen.

Al sinds 2019 zijn dit de voedselbank en het ziekenhuis Lokulu in Zambia. Maar we zijn steeds bezig met het ontwikkelen van nieuwe projecten.

Onze projecten
  • De wijnactie (zie ook wijnactie)
    Een beproefde manier om een goed doel te steunen op aangename wijze

• HJSO concert (zie ook HJSO)
    Het traditionele benefietconcert met het Haydn Jeugd Strijkorkest

• Voeding en Gezondheid. Doorlopend thema gestart in ons clubjaar 2017/18

• Schilderijenverkoop

Bijeenkomsten:

De bijeenkomsten zijn via Zoom.
De opzet is een korte stand van zaken rond de club en daarna een actueel thema.
De bijeenkomsten beginnen met 1/2 uurtje testen van de verbinding. De clubvergadering begint daarna (rond  20:00h)

Wij vergaderen regulier in Restaurant Eemshaven:
Schafferweg 29
9507 TA Losdorp