SCHILDERIJEN EXPOSITIE GEZONDHEIDSCENTRUM APPINGEDAM

In 2015 was er een schilderijen expositie van Gerdien de Ruiter, in het Gezondheidscentrum Overdiep. Dit was een “mooi succes”. Met de opbrengst van de verkoop van de schilderijen konden er aan twee projecten giften worden gegeven.

Hierdoor is mede de financiering van het energieproject Lukulu (Districthospital) Zambia mogelijk geworden. Een uniek project waarvoor Bart Arntzen vorig jaar december de mooie Melvin Jones Award heeft gekregen.

Deze expositie is er nu weer

En met een nieuwe collectie bestaande uit totaal 38 werken, in olieverf en aquarel. Ze worden tentoongesteld In het Gezondheidscentrum Overdiep. De werken hangen in de gangen en wachtkamers op de begane grond en op de eerste verdieping. De expositie is helaas door de maatregelen in verband met Corona niet “zomaar” toegankelijk. Om toch de tentoonstelling voor een breed publiek toegankelijk te maken hebben we de volgende oplossing gevonden

DIGITALE EXPOSITIE

Ons lid Peter Reese, heeft alle schilderijen professioneel gefotografeerd, gedigitaliseerd en online gezet. Hiervoor is een aparte site gemaakt die de naam van de kunstenares draagt.
Hierdoor zijn de schilderijen thuis heel goed te bekijken.

Deze afbeelding is er maar een. De andere kunt u vinden via de speciaal gebouwde site.
Via de link https://gerdienderuiter.org/ is deze site te bezoeken

Evenals de vorige keer kunt u de schilderijen aanschaffen. Daarmede haalt u niet alleen een kunstwerk naar uw smaak in huis, u steunt ook de goede doelen.. Met de opbrengst uit de verkoop worden goede doelen van de Lions Club Appingedam Delfzijl gesteund

Bent u geïnteresseerd in een werk of wilt u nadere informatie, dan kunt u ook rechtstreeks met Gerdien de Ruiter contact opnemen, via: deruitergerdien@gmail.com of 038-3323784 of 06-23692111.

I.v.m. de momenteel beperkte toegankelijkheid van het Gezondheidscentrum zal de tentoonstelling in ieder geval tot mei 2021 (zei het beperkt) geopend blijven