23/11/2023

Lionsclub Appingedam-Delfzijl is weer bezig met de inzameling van waardepunten van Douwe Egberts voor de voedselbank in Eemsdelta.

Het het twaalfde achtereenvolgende jaar dat de Lions DE-waardepunten inzamelen voor Voedselbank Eemsdelta. Vorig jaar leidde de inwisseling tot de ontvangst van 2.000 pakken koffie, ook omdat de koffiebrander zich ruimhartig opstelt. Er werden toen meer dan 1,8 miljoen waardepunten geteld. Hierdoor kon regelmatig een gratis pak koffie worden uitgedeeld aan de klanten van de voedselbank.

Lionsclub Appingedam-Eemsdelta hoopt dit jaar op een nog beter resultaat. De serviceclub is al flink op weg. Inmiddels zijn er zo’n 450.000 punten binnen van particulieren, kerken, clubs, verenigingen en bedrijven. Om maximaal te scoren, is de speciale DE-waardepuntenbox bedacht. Iedereen kan hierin zijn waardepunten deponeren.

De eerste box is onlangs geplaatst bij GroenRijk Eemsdelta in Appingedam. Dat gebeurde door André de Vries van Lionsclub Appingedam-Delfzijl, eigenaar GroenRijk Eemsdelta, en Bram van der Krieke van de Voedselbank Eemsdelta. De DE-waardenpuntenbox staat ook bij het Gezondheidscentrum Overdiep in Appingedam, Apotheek Neptunus in Delfzijl en nog een aantal locaties in de Eemsdelta. Voor actuele inleverpunten kan de Facebookpagina van Voedselbank Eemsdelta worden geraadpleegd.

Als iemand nog DE-waardepunten heeft liggen, dan kunnen ze ook naar het depot van de voedselbank worden gebracht. Het adres is Waddenweg 2 in Delfzijl. Het streven is de grens van 2 miljoen DE-waardepunten te halen.