20

Op 26 november nam Bart Arntzen nietsvermoedend plaats achter zijn PC voor een digitale bijeenkomst. De ledenvergadering van de drie Noordelijke provincies, waarin hij vzou vertellen over de jaren die hij in Zambia heeft gewerkt. En over het project dat hij heeft gerealiseerd voor een het ziekenhuis in Lukulu/Zambia (Afrika).

Het was ook precies een jaar terug dat hij daar was voor de officiële in gebruikstelling van de installatie. Zonnepanelen bedekken twee grote daken, een batterijvoorziening kan gebruikt worden voor de nacht. Het is een prachtige installatie geworden. Er zijn inmiddels echt levens gered doordat er nu 24 uur per dag geopereerd kan worden, wat voorheen niet mogelijk was. En dat voor het enige ziekenhuis in de regio!

En dan als Bart zijn verhaal verteld heeft, gaat bij hem thuis de bel.

De districtscommissaris, Ton Ophof staat voor de deur. “Bart heeft met het project Lukulu de Lionsorganisatie geïnspireerd en gemobiliseerd”.

Met de bijdragen van de Lionsclub Appingedam Delfzijl (denk aan het Haydn Jeugd Strijkorkest en de Lions wijnactie) heeft hij de benodigde fondsen bij elkaar weten te krijgen.  Zo kwamen er bijdragen van andere Lionsclubs in Nederland en ook de club in Bremerhaven ondersteunde het project. De bijdragen van North Sea Lions en de Lions Club International Foundation maakten het project in deze omvang mogelijk.

Al met al heeft Bart zich een ware Lion getoond, zoals de oprichter van de Lionsorganisatie Melvin Jones het heeft bedoeld. Daarom kreeg Bart de Melvin Jones Fellowship Award uitgereikt. Bart was een beetje overvallen. “Ik had dit totaal niet verwacht” De (virtueel) aanwezigen feliciteerden hem en waren trots op deze hoge onderscheiding voor een lid van de Lionsclub Appingedam Delfzijl.

En de Lionsclub Appingedam Delfzijl kan ook gerust trots zijn op de onderscheiding.
Met dank aan alle sponsoren!